مریوان مقام نخست جمع‌آوری زکات را کسب کرد


سرزمین شكوه دلاورى

شهید حاج لطیف راستی

رئیس ستاد زکات مریوان خبر داد
جمع‌آوری 25 میلیارد ریال زکات در مریوان

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد زکات ‌مریوان از جمع‌آوری 25 میلیارد ریال زکات در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: جمع‌آوری 25 میلیارد ریال زکات در مریوان

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا مصطفی شیرزادی دوشنبه‌شب در جلسه ستاد زکات استان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه استان کردستان در سنندج برگزار شد، ‌اظهار کرد: کسب مقام برتر طی 3 سال متوالی در بحث جمع‌آوری زکات نشان از اهتمام و توجه مردم این شهرستان به زنده‌ نگه‌داشتن و ترویج فریضه الهی زکات و اعتماد آنان به نهاد کمیته امداد به عنوان متولی جمع‌آوری وجوهات زکات است.

وی با بیان اینکه در طول سال گذشته 2 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات در این شهرستان جمع‌‌آوری شده و در دو حوزه اجرای پروژه‌ و رفع نیازهای محرومین هزینه شده است، گفت: 16 میلیارد و 713 میلیون ریال از زکات جمع‌آوری شده صرف اجرای پروژه‌های عمرانی و مابقی نیز در راستای رفع مشکلات نیازمندان و توانمندسازی آنان هزینه شده است.

به گفته امام جمعه مریوان، ساخت و بهسازی 37 مسجد، 5 خانه عالم، یک کتابخانه، سه غسالخانه و 2 مورد هدایت آب‌های سطحی در شهرستان مریوان از محل جمع‌‌آوری زکات در سال گذشته انجام شده است.

ماموستا شیرزادی در طول سال 90 بیش از 170 نفر از نیروهای افتخاری در بحث جمع‌آوری زکات و فرهنگ‌سازی این امر مهم در سطح شهر و روستاهای شهرستان مریوان مشارکت و کمک کرده‌اند، اضافه کرد: 13 هزار و 200 نفر در نقاط مختلف شهرستان نیز به منظور تبلیغ و تشویق امر مهم زکات با استفاده از افراد موثر و به صورت چهره به چهره آموزش دیده‌اند.

وی تصریح کرد: به منظور ترویج بیش از پیش فرهنگ زکات بیش از 88 میلیون ریال در طول سال گذشته به مبلغین فعال در امر تبلیغ زکات و 78 میلیون ریال نیز صرف ماشین‌آلات و سایر هزینه‌های تبلیغاتی در این شهرستان شده است.

امام جمعه مریوان با اشاره به جایگاه رفیع زکات از دیدگاه دین مبین اسلام خاطرنشان کرد: قرآن در آیات متعددی مردم توحیدگرا را به پرداخت زکات و حقوق مالی و انجام این عبادت شایسته دعوت و به هزینه کردن درست و خالصانه آن دستور می‌دهد.

ماموستا شیرزادی تصریح کرد: قرآن پس از ایمان به خدا به موضوع انفاق، بخشش و صدقه توجه وی‍ژه‌ای کرده است و این مهم نشان از جایگاه ویژه زکات و تاثیرات بسیار مهم آن در جامعه دارد.

وی افزود: زکات یکى از عوامل مهم عدالت اجتماعى و مبارزه با فقر و محرومیت و پر کردن فاصله‌هاى طبقاتى، تقویت بنیه مالى حکومت اسلامی و پاکسازى روح و جان از حب دنیا و مال پرستى و وسیله بسیار مؤثرى براى قرب‌ الهى است.

وی از زکات به عنوان درمان دردهای اقتصادی نام برد و تصریح کرد: فقر ریشه بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی است و پرداخت زکات بهترین راه مقابله با این آسیب‌ها خواهد بود.

امام جمعه مریوان در پایان خاطرنشان کرد: اگر با پرداخت زکات شکم فقر سیر و نیازهای آنان برطرف شود آسیب‌های اجتماعی دیگر جای در جوامع اسلامی نخواهند داشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 18:3 توسط شاهد| |


Power By: LoxBlog.Com